WEB 0.0
Project realized for CVTA' Street Fest - Civitacampomarano (CB), 2016
Special Thanks: Alice Pasquini, Jessica Stewart, Milkshake Studio, Paolo Manuele, Barbara, Ylenia, Gabriele Rubini.
Civitacampomarano is a small village in the province of Campobasso with just 400 souls, mainly elderly.
In this village, rich in folk traditions, Internet is a partially unknown world: mobile phones have difficulty working and the data connection is practically inexistent.
The provocative idea is to show that these virtual functions, considered by the vast majority of the population as necessary and essential to everyday life, also exist in the country, where the connection is hard to reach: this is a sort of Internet "in real life" able to demonstrate that in traditions and popular culture these instruments, in other ways, have always existed and have allowed people and families to have cultural exchanges, meeting at the bar and living the town's streets.
/ IT
Civitacampomarano è un piccolo paesino in provincia di Campobasso che conta poco più di 400 anime, prevalentemente anziani.
In questo paesino ricco di tradizioni popolari internet è un mondo parzialmente sconosciuto: i telefoni hanno difficoltà a prendere la rete e la connessione dati.
L'idea provocatoria è quella di dimostrare che queste funzioni virtuali, ritenute dalla stragrande maggioranza della popolazione come necessarie e fondamentali per la vita di tutti i giorni, esistano anche in un paese dove la connessione stenta ad arrivare: nasce così una sorta di internet "in the real life" capace di dimostrare che nelle tradizioni e nelle culture popolari questi strumenti, sotto altre vesti, sono sempre esistiti e hanno permesso a popoli e famiglie di avere interscambi culturali, incontrandosi al bar e vivendo le vie del paese.