28/08/2015 - MILAN
05/09/2015 - LICHTSTRASSE 26/28 - KOLN
05/09/2015 - LICHTSTRASSE 26/28 - KOLN
HOME INVISIBLE HOME
Cityleaks Festival - Koln - Germany, 2015 / Letter, mailbox, postal stamp
Project realized in Koln for CityLeaks Festival 2015 with the theme: "Dysthopia, the invisible city."
A letter was sent to Milan on Aug. 28, 2015 using an address of Koln found earlier on Google Street View and addressed to a fictitious Mr. Weissershock.
Five days later, on September 2, it was applied in that place a mail box brought from Italy, indicating the fictitious name.
After three days, on September 5, the letter was correctly delivered in the mail box previously installed.
This action highlights how the presence of an object with an universally recognized function can deceive us: the postman has attributed the presence of a mail box corresponding to the address on the letter to a presence of life, of a residence and of a possible history of a family. A simple mail box as a symbol of an invisible residence in an invisible city.
/ IT
Progetto realizzato a Koln in occasione di CityLeaks Festival 2015 il cui tema è stato: “Disuthopia, la città invisibile”.
Una lettera è stata spedita da Milano il 28 Agosto 2015 inserendo un indirizzo di Colonia trovato in precedenza su Google Street View e indirizzato al Sig. Weissershock.
Cinque giorni dopo, il 2 settembre, è stata applicata all’indirizzo prescelto una casella della posta portata dall’Italia, con indicato il cognome fittizio corrispondente a quello riportato sulla lettera.
Dopo 3 giorni, il 5 settembre, la lettera è stata correttamente consegnata nella casella della posta precedentemente installata.
L’azione evidenzia come la presenza di un oggetto di cui si riconosce universalmente la sua funzione convenzionale possa ingannarci: il postino ha ricondotto la presenza di una casella della posta corrispondente all’indirizzo riportato sulla lettera ad una presenza di vita, di una residenza e di una possibile storia di un nucleo familiare. Una semplice casella della posta come simbolo di una residenza invisibile in una città invisibile.