SEVEN DEADLY SINS
London, 2017 / Various sizes - blanket, polystirene, shoes, acrylic, printed paper
Photo credit: Rashid Meer
In a historical period dominated by a desperate pursuit of success and affirmation, by the fear of unknown, some basic virtues are being trampled and ignored.
These values are often seen as obstacles rather than opportunities for a spiritual growth.
The seven installations were placed in different locations in London. The shape of the head, the shoes and the blood are typical items belonging to human beings and they show as these virtues are intrinsic to humanity and part of its nature. The yellow cards next to the corpses indicate some keywords revealing the cause of the homicide.
/ IT
In un periodo storico dominato da una disperata ricerca di successo e affermazione e dalla paura di ciò che non si conosce, alcuni valori cardine vengono calpestati e ignorati; queste virtù vengono spesso viste come ostacoli e non come occasioni di crescita.
Le sette installazioni sono state posizionate in punti diversi della città di Londra. La forma della testa, le scarpe fuori dal telo e il sangue rosso sono tutti elementi appartenenti al genere umano dimostrando come queste virtù siano un valore intrinseco all'uomo, sono parte della sua natura stessa. I cartellini gialli vicini ai cadaveri indicano alcune parole chiave che hanno causato l'omicidio.